Sunday, April 3, 2011

kuatkan hati melangkah pergi

sebak hati melangkah pergi,
mencari lorong langkah beribu,
tangis pilu sayuan hati,
menitip pelita ke ambang jati,
kau kasih pujaan jasad,
kau suci jelmaan hikmat,
aku cemar tiada seduduk,
aku hina mana berdiri,
cangkir mata berlinang tipis,
imbas janji hilang menjejak,
apalah daya kusam dihina,
pergilah dikau dialam pelangi
tinggalkan daku dilekit lumpuran

walau kau pergi meninggalkan aku..
aku tetap akan menyintaimu hingga kehujung nyawa..
walau perpisahan ini tidak dirancang..
ku tetap akui yang aku hanya menyintaimu...
walau ini tidak adil bagiku..

aku melangkah kerana tidak mahu kau tahu lagi
bahawa aku hanya milikmu yang abadi...
kerana tanpa disedari..
cinta kukenal hanya darimu...
kasih ku harap juga darimu...
rindu kurasa bermula darimu..
sakitnya raga kau tiada lagi disisi..
tapi itulah kata gembira buiat dirimu...
aku adalah arca dalam cintamu....

No comments:

Post a Comment